İnsanın toplumun ahlak yasalarına uymadığı zaman yaşadığı tedirginlik ,haz ve keyif bunun ardından yaşanan korku: dışlanma korkusu, kaybetme korkusu, yakalanma korkusu, cezalandırma korkusu yenilen o yasak elma'nın cazibesinin ardından insanda bıraktığı korku . Yazarın karakterdeki korkuyu kalemine dökmesini çok beğendim . (Yalnız karakterin hiçbir şekilde vicdan azabı çekmemesi beni biraz şaşırttı buna da değinseydi süper olurdu kitap) . O yasak elma'yı yedikten sonra aslında hayatını ne kadar kıymetli ve eşinin ne kadar da aslında ideal bir eş olduğunu anlaması onu da 8 yıl boyunca göremediği derinliklerini görmeye çalışması aslında ne kadar da bakan ama göremeyen körler olduğumuzu tekrardan hatırlatmış oldu. Yanindaki kıymetli olan o insanları ve yaşadığı hayatı kaybetme korkusu yaşamadan değerin anlamaması da insanın vefasızlığı ve körülugunun kanıtı gibi