spoiler içeren yorum!!!!
Aşk romanı olarak ele alınmaması gerektiğini düşündüğüm bir kitap. Neredeyse hiçbir karakteri sevmedim ama yaşanan olayların sürükleyiciliğiyle devam ettim. Heathcliff kötülüğün vücut bulmuş hali resmen. Kimsesiz olması, onu himayesi altına alan adamın ailesi tarafından istenmemesi ve yaşadığı aşk(?) acısından dolayı intikam almaya başlıyor.İntikamı iki aileyi iki kuşak boyunca etkiliyor. Evinde insan alıkoyma, zorla evlendirme,şiddet,dolandırıcılık,hayvanlara zarar vermeye kadar gidiyor yaptıkları.Acısını nereden çıkaracağını bilemeyen bir adam. En az onun kadar Catherine karakterinin de kötü olduğunu düşünüyorum. Verdiği kararların arkasında duramayan, açgözlü, bencil ve fevri biri. İkisinin arasında yaşanan ilişkinin dengesizliği ve sevginin bu hali son derece korkutucu. Kitabın anlatıcılarından biri olan dadı Nelly karakterine de ısınamadım. Çoğu olaya gereksiz yere müdahale etmesi yetmiyormuş gibi romanının akışını değiştirecek önemli kısımlarda etliye sütlüye karışmayayım derken olayların bu noktaya gelişinde etkili bir isim. Heathcliff'in oğlu Linton'a katlanamadım. Cathy'in iyi niyetini durmadan kullanıp onu manipüle eden, dengesiz davranışlarıyla kızın ruh halini bozan, kendini acındırmaktan zevk alan korkak biriydi. Cathy ona nasıl dayanabildi hala anlamış değilim. Kitabın sonunda Hareton'ın karakter gelişimi ve Cathy ile olan ilişkileri dışında beni mutlu eden bir olay olmadı. Bir de ilk kısımlarda isimler bir tık karışabiliyor çünkü çocuklarına kendi isimlerini ya da eski soyadlarini isim olarak vermişler. Uğultulu Tepeler #y:98506