Ölmeden önce okunması gereken bir kitap olduğuna daha okurken karar veriyorsunuz. Kitapta geçen tüm hikayeler ders çıkarılacak nitelikte. Ama en güzeli ve derinden etkileyeni, kitaba da adını veren "insan ne ile yaşar". Spoi vermek istemediğim için nedenini buraya yazamıyorum. Başta da belirttiğim gibi hikayeleri okuyunca neden bu kadar güzel olduğunu anlayacaksınız.