Kitap bir zaman makinesinin kaybolmasıyla başlar. Zaman yolcusu makineyi bulmak üzere çıktığı yolda çeşitli maceralarla karşı karşıya kalır. Bu maceraların başlangıç noktası da kendisini gelecek bir zamanda, insan formundan uzak varlıkların arasında bulmasıyla başlar.Kitabi çok beğendim. H.G.Wells bize gelecek zamanda dünyamızın ne halde olacağını kendi hayal dünyası ile anlatıyor. Betimlemesi çok detaylı ve etkileyiciydi. Kitabın üslûbu ilk başlarda biraz ağır gelebilir fakat ilerledikçe daha anlaşılır olacaktır. Toplumu da eleştiren yorumları olduğunu da gösteriyor H.G.Wells.
Bilim kurgu sevenlerin mutlaka okuması gerekiyor.