Herkese merhaba uzun zamandır kitaplığımda bekleyen bir kitabın yorumuyla geldim size. Kitabı #korkuyoruzamaokuyoruz grubum için okudum. Aslında Goodreads'e bakınca kitabın çok az (52) oylandığını ve çok az okunduğunu fark ettim. Türkiye'de okuyanların da beğenmediğini duydum. PR listesi dışında okuyan kişi yok onlar da romantik okurları olduğundan kitabın fazla gelmesi normal. Malum sanki sadece romance ve smut kategorisi varmış gibi PR listeleri hazırlanıyor (Gülseren Alkan ). Ama ben çok beğendim. Bir korku okurunu tatmin edecek derecede buldum. Bu arada baskısının özellikle iç kapağının çok güzel olduğunu söylemem lazım.
John, bir baba, niteliksiz bir ressam ve bir eroin bağımlısı. 6 yaşındaki oğlu Jacob ile bir depoda mahsur kalıyor. Korku unsuru bir depoda mahsur kalmalarının yanında eroini seven ve onu yücelten bir babanın varlığı. Hatta sağlığının daha iyi olduğunu bile iddia edecek kadar bağımlı. Bence bu durum çok korkunç. Jacob ise tam gaz çocukluğunu yaşayan ve bazı süper güçlere sahip olduğuna bir de iblislere inanan bir çocuk. Babasıyla birlikte depoya gittiğinde depo kapısı bir kazayla üstlerine kapanıyor ve emniyet çıkışları da işe yaramıyor. 3x3 metrelik bir depoda binlerce eşya arasında yiyeceksiz ve ışıksız mahsur kalıyorlar. Hem de yılın tatil zamanı noel arifesi. Biliyorsunuz hıristiyanlar noel dahil 5-7 gün arası tatil yapıyor. Yani onları kurtarmaya gelecek kimse yok. Aşırı aşırı heyecanlı ve korkunç bir durum. Küçük Jacob'a hayran olmamak mümkün değil, babası da babalık duygularını iyi ifade ediyor ancak yoksunluk sendromunda. Kitabın genelinde eroinin işleyişi ve eroin deneyimlerini okuyorsunuz. Deponun yarattığı dehşet hissi, eroin'in karakter tarafından ballandırılarak anlatılmasıyla katlanıyor. Cidden ama biraz fazla iyi anlatılmış Bir de ikili depodayken dışarıdan tanımlanamayan sesler geliyor. Bir numara onları arayıp gülüyor. "Olaylar" tam neye benziyor diye düşünürken arka kapakta Clive Barker benzetmesini okudum ve "işte bu" dedim. Depo sadece fiziki ve psikolojik değil doğaüstü de baskı oluşturabiliyor. Jacob tüm açlığın ve sefaletin içinde iblislerin geldiğini düşünüyor. Babası da buna katılıyor. Sonlara doğru her köşeden ne çıkacağını tahmin edemiyorsunuz. Koridorlar filan tam istediğim aradığım şeydi yaaa tam Kesinlikle soluksuz okudum kitabı bayıldım. Tek kelimeyle heyecan verici ve mükemmeldi. Sevmediğim iki durum var birisi köpek ile olan sahneler diğeri de 6 gün boyunca jacob'ı hayatta tutan şey açıklanırkenki küçük nüans. Kitabı korkuseverlere tavsiye ederken, Son olarak tetikleyici unsurlar: uyuşturucu kullanımı, halüsinasyon, kapalı yer korkusu, hayvan içerikli gore unsurlar.
#kiralıkdepo #jaybonansinga #selfstorage
Kiralık DepoJay Bonansinga · REN Kitap · 202196 okunma