Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

ŞİİRİN AMACI
Arif Nihat, sanatın gayesi konusunda çok katı bir tutum içine girmemiştir. Güzelliği ihmal etmemek kaydıyla çeşitli değerleri öne çıkardığı şiirleri az değildir. Fakat ana tutumu, estetik değer ile sosyal faydayı barıştırıp kaynaştırmak olarak belirlenebilir. "Bana göre önemli olan, şiirde bizim duygumuzu, bizim ru humuzu, bizim kültürümüzü, bizim medeniyetimizi ortaya koymaktır. Muhtevâda milli olmaktır."56 "Kendisini bir aktör gibi, sık sık başkaları namına konuş maya salahiyetli, hatta mecbur kabul etmezsek şair, cemiyetin adamı olmaktan çıkar. "57 Her kim ki bu halk için yazar, halkın olur; Aydınlatabildiyse, eğer aydın olur... Muhtâc değildir eli, altın kaleme: Kullandığı her kalem onun, altın olur.58 Sosyal fayda gözetmenin önemini dile getiren bu örneklere karşılık, şair, şiirin estetik fonksiyonunu daha net ifade- lerle savunmaktadır: "Birçok eserlerde tez sanat zevkinden önce geliyor. Yani sanatı eşek yapıyorlar, tezi onun sırtına bindiriyorlar. Sanat bir semer hayvanı değildir. ...kozası içinde reklamsız çalışan bazı sanatkârlardan ya- rina gerçek sanat örneği romanlar, hikâyeler, hatta piyesler kalacaktır. "59 Şairin, Töre dergisinden aldığımız pasajda, tez'in sanatı boğmasına -hicvi seven mizâcına uygun bir ifade tarzıyla- karşı çıktığını görüyoruz. -------------------------------------------------------------- 56 Töre D., Şubat-1977, S 69 57 Açık Mektup, Kanatlarını Arayanlar, N.3, 1976, s.224 Altın, Yerden Gökten, $.7, 1976, s.295 59 Töre D., Ekim-1972, S.17
·
23 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.