Biz normal insanlara göre beş duyumuzdan birisi olan koku; bir insan için o kadar önemliydi ki uğruna neleri yapmayı göze aldığını okuyup öğrenebilirsiniz.
Öncelikle yazarın karakter yaratma ve olay örgüsü kurma açısından beni etkilediği belirtmeden geçmek istemiyorum. Bölümler ilerledikçe olaya dahil olan yeni karakterler bizi bambaşka evrenlere götürebiliyor. Bambaşka koku evrenlerine…
Artık kokladığımız her kokuya hatta burnumuza bile bakış açımızı değiştiren bir kitaptı bana kalırsa.Asıl başka tezatlık ise ana kahramanımızın bir kokusunun olmaması. Yani kokuyla hayatını yönlendiren bir insan kokmuyor. Doğduğunda kokmaması onu toplumdan dışlasa da son bölüm de bunu o mucizevi kokuyla taçlandırarak adeta toplumla bütünleşiyor.
Kitap hakkında daha bir çok şey yazabilirim ama burda bırakıyorum ki büyüsü kaçmasın okuyacaklar için. Hani bazı kitaplar vardır okumaya başlarsın ve seni etkisi altına alır elinden bırakamazsın bir an önce diğer bölüme geçip ne olacağını öğrenmek istersin ve bitirdiğinde bir an önce arkadaşlarına bu kitabı sen de oku diye telkinlerde bulunmaya başlarsın. Bence bu kitap öyle bir kitap. Okuyun, okutturun.