Puan vermedi·416 syf.··
2023 33. kitabı
Bir Kimya Meselesi Elizabeth labavatuarda çalışırken üstün deha Calvin'le tanışır. Arkadaşlıkları kısa zamanda birlikteliğe dönüşür. Sonrasında ikili aynı evde kalıp işe beraber gidip gelmeye başlarlar. Calvin ısrarcıdır. Elizabeth'e birlikteliklerinin adını koymak için.. Ve Elizabeth'e mavi bir elmas yüzük alır. Evlenme teklif eder. Ama ne yazık ki Elizabeth'ten beklediği yanıtı alamaz. Elizabeth, "Bunu konuşmuştuk, aramızda evlilik olmayacak," deyip kestirip atar. Bunun üzerine Calvin, "Sen, ben ve bir ... bir ... " diye çocuk istediğini dile getirir. Gerçi bu kez de değişen bir şey olmaz. Elizabeth, evlilik gibi çocukta istemediğini söyler. Gelgelelim Calvin sevdiğini kaybetmemek için bir şekilde razı gelir. Bana sorarsanız bu ikili arasındaki ilişki iktidar olma mücadelesiydi. Calvin mülayim, zeki, akıllı, ılımlı.. Her genç kızın hayalindeki gibi biriydi. Elizabeth'se düşüncelerini kabul ettirmek için Calvin'i manipüle eden taraftı.. Bilmiyorum da bir ilişki de orta yolun bulunması için bir tarafın madur edildiği diğer kazandığı bir ilişki eminim, Calvin yaşasaydı bile uzun ömürlü olmazdı. Hangi erkek ister, sevdiğinin düşüncelerinde piyon gibi oynamayı? Tahminim hiçkimse.. Calvin de zaten belli bir süre sonra rahatsız olmaya başlardı. Ayrıca kitapta bu durum feminist yaklaşımla kılıflanmıştı sanki. Tamam kabul ediyorum, Calvin ölünce Elizabeth' kızı ile başbaşa kaldı. Geçim mücadelesi için erkek hegomanyası, bir toplumda iş bulmada zorlandı. Ama yine de Elizabeth'in Calvin'e davranışlarını ben hiç doğru bulmadım. Elizabeth'in Calvin'e tavrı resmen "Ben ne dersem o olacak, senin sözlerinin benim nazarımda hiçbir hükmü yok," der gibiydi. Tabi ki okumayı tercihinize bırakıyorum, Değerli Dostlar. Sevgiyle kalınız.. ๑ ◕‿◕ ๑ Gizemli okur
Bir Kimya MeselesiBonnie Garmus · Altın Kitaplar · 20233,989 okunma
·
4.675 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Okumadığım kitapları merak ettiğimde incelemelere bakıyorum bazen kitap hakkında karar verebilmek için. İnceleme içinde kitabın özeti ya da spoiler olan yazılar en sinir bozucu olan yazılar. Ama bu seferlik tersi oldu. Kapağı ve üzerinde yazanlar kitabı sıradışı ve dolayısıyla çekici göstermiş.. Ama yazınızın özet kısmı sayesinde kitabın bana uygun olmadığını farkettim ve büyük bir zaman kaybından kurtuldum. İçtenlikle söylüyorum 🙏🏽 teşekkürler. Ama bence bunu her zaman yapmayın. Özeti merak eden kitabın ana sayfasındaki içerik kısmına bakar zaten. Özetsiz fikirleriniz daha iyi.
Özetsiz kısma tekrar baktım gerçekten güzel bir yaklaşım ve dil kullanmışsınız. Online uzun yazıları sevmediğim için alt tarafa ilk seferinde sadece göz atmıştım
Gizemli okur
Gönderi Sahibi
Kitapların özetlerini, aynı kitaba tekrar geri döndüğümde kitabın içeriğini hatırlamak için buraya bırakıyorum. Bu bir tercih aslında. . :)) 〰️🔹 Ayrıca, naçizane yorumunuz için çok teşekkür ederim. En içten sevgilerimle.. 😇🍒
Galiba spoi yedim 🙂🔫