Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

1- Kadına bakıştaki çarpık yapı ortadan kalkar ayetlere böyle bakarsak! 2- Ataistlerin istismar ettikleri ademle havva iki insansa bu ikisinden nasıl çoğaldı?Ensest ilişkilerin savunulabilir hiçbir tarafı yokken! Neden oraya sürükleniyor? 3- Ademin parçasıysa havva kendi parçasıyla mı evlendi? 4- Bu ırklara nasıl yolların açıldığını görüyoruz birçok yere kapı açan ayetler var….ve çok daha fazlası…. Hz Adem ve Hz Havva (İlk Can?) Nisa Suresinin 1. Ayeti ve Zümer Suresinin 6.ayetinde “Nefsi Vahide” (ilk can, canlı) kavramı var. Bilgisayarın bir altsistemi vardır “1, 0” tabanlı sistemi ile genel bir yazılım oluşturulur. Bu uygulamadan bilgisayar tabanlı farklı teknolojik ürünler çıkarabilirsiniz. Nefsi vahideyi bu ana model gibi de düşünebiliriz Zümer suresinin 6.ayetinde; “Sizi bir tek candan yarattı, sonra ondan eşini varetti. Sizin için sekiz çift (enam kelimesi hayvanla ilişkilendirilmez, insanlada ilişkilindirilir tür anlamındadır) indirdi (yarattı). Sizi annelerinizin karınlarında üç karanlık içinde bir yaratışın ardından başka yaratışa geçirerek yaratmaktadır. İşte bu Rabbiniz olan Allah'tır. Mülk O'nundur. O'ndan başka ilah yoktur. Öyleyse nasıl (gerçekten) döndürülüyorsunuz?)” Allah sizi ilk “CAN” dan yarattı”. “Halaka” demek zaten birşeyi birşeyden yaratmak demek. Ordaki “sizi” ifadesi herkesi içeriyor. Bu İfadenin en tepesinde ilk insan var, ilk insanlar var! Sonra o candan eşini yarattı. Ve sizin için canlılardan da 8 çift yarattı. O ayetteki “enam” kelimesine “hayvanlar” olarak çeviri veriliyor. İnsanla hiç ilişkilendirmiyorlar. Bu kelimenin “tür” anlamıda var. 8 tür yaratılıyor. Nisa Suresinin 1. Ayeti şöyle başlıyor “Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana getirip) yayan Rabbinize karşı gelmekten sakının. Kendisi adına birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allah’a karşı gelmekten ve akrabalık bağlarını koparmaktan sakının. Şüphesiz Allah, üzerinizde bir gözetleyicidir.” O sizi yarattı ilk candan. Yani şunu söyleyebiliriz Adem nereden yaratıldıysa eşide oradan yaratıldı. Nefsi vahideye adem, eşinede havva diyorlar. . Halbuki orada adem havva ismi geçmiyor! Erkek ve dişilik manasına gelebilecek bir ayrımda yok henüz. Şimdi bunu bugünkü bilimsel düzeyde söylesek burda muhtemelen bir hücre bölünmesinden söz ediyor. Bu nasıl bir candır? Bu nasıl bölündü neler oldu, labaratuar ortamında deneme şansımız yok bu ilk insanoğlunun yaratılışındaki ilahi sistemin yaratılış sistemini ortaya koymasıdır. Araf suresi 189. Ayete de bir gönderme yapalım. “ O'dur sizi bir tek candan yaratan ve kendisine ilgi duysun diye ona kendi cinsinden eşini var eden. Gün gelip o eşine sarılınca, (önce) eş hafif bir yük yüklenir ve o yükü bir süre taşır. Ardından yük ağırlaşınca eşler Rableri olan Allah'a: "Eğer bize eli ayağı düzgün, kusursuz bir çocuk bahşedersen; söz, Sana şükreden kimselerden olacağız!" diye yakarırlar.” O sizi yarattığı nefsi vahideten insanoğlunun eşinide yarattı. Ki hayat onunla huzur bulsun. burada erkek ve dişi yaratılışının orjini veriliyor. Geleneksel algıda Tevrat (değiştirilmiş bilgi) kaynaklı rivayetlerden ötürü ademin kemiğinden yaratıldığı söyleniyor, üzerinden bir sürü saçma sapan edebiyatlar yapılıyor yok eğe kemiğinden yaratıldığı için kadın eğri olmak zorunda, kadın erkek için gibi, erkeğe muhtaçlık gibi erkek egemenliğini bu rivayetlere enjekte ediyorlar. Bakara suresinin 187.ayeti Kadın ve erkeği bir hakikatın iki parçası olarak tanıtıyor. “Oruç günlerinizin gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helaldir: Onlar sizin elbiseleriniz, siz de onların elbiselerisiniz….. İnsan diye bakılmalı herşeye kadın ve erkek diye değil! Hucurat suresinin 13. Ayetinde “Ey insanlık! Elbet sizi bir erkekle bir dişiden yaratan Biziz; derken sizi kavimler ve kabileler haline getirdik ki tanışabilesiniz. Elbet Allah katında en üstününüz, O'na karşı sorumluluk bilinci en güçlü olanınızdır; şüphe yok ki Allah her şeyi bilir, her şeyden haberdardır.” “ Ey insanlar, sizi biz yarattık herhangibir erkek ve herhangibir dişiden!! Birden pek çok erkek ve pekçok kadın yaratıldı !!! Eğer adem, havva belli olsaydı belirtilirdi ayette o kadından ve o erkekten şeklinde !!!! Hal böyle olunca Araf suresinin 11.ayetini doğru anlamamızı sağlıyor. “Sizi biz yarattık sonra size çeşitli suretler verdik, sonra meleklere dedik ki (tür olarak) Adem için secdeye kapanın işte bu adem insanlık türü temsil eden adem! Bir özel isim olmak zorunda değildir! Mehmet OKUYAN
·
46 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.