Sanıyorum bu kitabı ilk okuduğumda lise yıllarımdaydım... geçenlerde bi arkadaşım tarafından alınca yine okumak istedim ve yine çok keyif aldım...
Topkapı Sarayı'nda bir harem ağasının ağzından sarayda dönen etrikaları okuyoruz aslında... kitapta hiçbir isim verilmemiş olsa dahi Valide Sultan'ın Kösem Sultan,çocuk padişah 4.Mehmed, hapisteki padişahın da 1.İbrahim olduğunu anlıyorsunuz... karakterlerin psikolojik tahilleri öyle güzel işlenmiş ki nakış gibiydi... iktidarın büyüleyiciliği, bakışıyla her canlıyı kıpırdayamaz hale getiren engereğin bile gözünü bile kamaştırıyorsa varın siz saray içindeki iktidar kavgasını, entrikaları ve o ışıltının etrafında pervane gibi dönen insanları bir düşünün... elbette tavsiyemdir