Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Esma-ül-Hüsna Ya Musavvir
Fütuhatı Seyyid Muhammed Ruhi Esmaül Hüsna 2 cilt 189 190 191 ve 192 sayfalar ya Musavvir İsmi Şerifi Yönelimin yönü tektir yönelimin takdiri içerisinde bu yönelimin hangi unsurlarla geliştiğini anlatmadan evvel bunun cihetlerini anlatmak gerekir. Biraz önce izah ettiğimiz gibi yönelimin bir İlahi tarafı bir de nefsani ve şeytani tarafı vardır. Asli yönelim Cenabı Hakk'ın rızasına doğrudur. Bu yönelimin yönü bütün insanlık için aynıdır. Çünkü gidiş istikameti kıyamettir. Geliş istikameti hayatın başlangıcı olan Kalubela'dır. Ölümden başka bir hakikat yoktur. İnsan bu hakikatle er geç karşılaşacaktır. Zengin de olsa fakir de olsa, güzel bir hayat yaşamış da olsa çirkin bir hayat yaşamış da olsa değişen bir şey olmaz. Cenabı Hakk'ın Ya Musavvir İsmi Şerif'inin tecellisinin içerisinde Sur'a üfürülüş de olduğu için hakikat bu tasvirin tekrar yok oluşuyla neticelenecektir. Kıyamet anında Sur'a üfürülüşün nihayetinde bütün her şeyin yok oluşu söz konusudur. Gidiş aynı, geliş aynı ise yönelimin yönü tektir. Bu perde Cenabı Hakk'a vuslat etmek ile açılabilir Cenabı Hakk'a yönelmek nasıl bir şeydir? İnsanın ruhuna bu hissiyat bir ihtiyaç olarak tasvir anında koyulmuştur, İnsanın üzerindeki Ya Musavvir İsmi Şerif'inin tecellisi sadece madde tasviri üzerinde olmamıştır. İnsanın ruhu da bedene girecek şekilde tasvire tabi olmuştur. Ruh ile Cenabı Hak arasındaki iletişimi sağlayacak olan kalp ve kalp hazinesi hem zahiren hem de batinen tasvir olunmuştur. Gönül padişahının vezirliğini yapacak olan aklın idraki ve idrakin zahiri ve batini yönleri de tasvir olunmuştur. Bütün bunlar başından tasvir olunduğu için insan neyi hayal ederse etsin Allahı Zülcelal'i hayal edemez. Ya Musavvir İsmi Şerif'inin tecellisiyle Allahu Zülcelal'in hakikati ortaya çıkarken, hikmetin özü bu dünyada yaşayacak olan bedenden saklanmıştır. Bu, bir perdedir. Bu perde Cenabı Hakk'a yönelmek, harekete geçmek ve vuslat etmek ile açılabilir, Ne zaman perde açılır işte o zaman Cenabı Hakk'ın hakikatini teveccühleri görülebilir, seyredilebilir. Bu seyir hali Peygamber Efendimiz Aleyhisselatü Vesselam'ın miracında Cenabı Hakk'a meyletmenin en üst seviyesi olarak bedenen yaşanmıştır. Bu hal, Nuru Muhammedi yi mihenk edinenlerin ruhlarında inkişaf etmiştir. Yönelimin nihayeti olan kulluk ile Hazreti Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi Vesellem Miraç'ta Hazreti Allah ile buluşmuştur. O'nu bizzat gözleriyle görmüştür. Bedenen yapmış olduğu bu yolculuk bizlere tasavvuftaki yolculuğun seyrini anlatır. Bu yolculuk, Cenabı Allah'a meyletmenin hikmetlerinden birer nüshayı bizim önümüze koymuş olur. Hazreti Peygamber Efendimiz'in çekmiş olduğu eziyetlere karşılık Allahu Zülcelal'in rızasına sımsıkı sarılması bizlere bir örnektir. O sarılışı gerçekleştirirken kibirden, ucubtan ve bir sürü nefsani ve şeytani problemlerden Ümmeti Muhammed'i arınmaya daveti, bu yönelimin Cenabı Hakk'a nasıl çabucak ulaştırılacağına dair asli işaretleri bizlere takdim eder. Bu işaretlerden sonra başlayan yolculuk tasavvuf hakikatinin nasıl devam ettiğini gösterir. Allah Resulü Sallallahu Aleyhi Vesellem'in yaşamış olduğu Miraç, Tasavvuf Ehli'nin de ruhen yaşamış olduğu bir hakikattir. Peygamber Efendimiz Aleyhisselatü Vesselam'ın ulaşmış olduğu makama ise kimse ulaşamaz. Ashabı Kiram'ın makamları, Abdulkadir Geylani Hazretleri'nin ve diğer büyük Evliyaullahların makamları, Kutupların makamları birbirlerinden farklılık gösterseler de hepsi en nihayetinde meylettikleri Cenabı Hakk'ın arzu ettiği yere ulaşmışlardır. Hazreti Peygamber Aleyhisselatü Vesselam Efendimiz bu usulün başıdır ve başındadır. Allahu Zülcelal Miraç ile Cenabı Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi Vesellem vesilesiyle insanlara büyük bir hakikat ve hikmeti göstermiştir. Peygamber Efendimiz Miraç'a çıkmamış olsa idi Allahu Zülcelal'in Peygamberliğine devam etmeyecek miydi? Elbetteki edecekti. Ama o kendisinden önceki Peygamberlerde olduğu gibi ve onlardan üstün olarak bu miracı yaşayıp insanlara anlatırken insanlara: “Siz bunu yaşayamazsınız.” demedi. “Bunun bir şeklini yaşar, Allahu Zülcelal'e vuslat edebilirsiniz.” dedi. Bu hikmet ile de Allahu Zülcelal'e olan yönelimin başlangıcını, ortasını ve sonunu bize izah etmiş oldu. Böylelikle Allahu Zülcelal'e giden yolun hakikati içerisinde Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi Vesellem'e yönelmenin asli görevimiz olduğu Miraç hadisesi ile bize emrolundu. Allahümme Salli ve sellim ve barik ala seyidine Muhammed ve âlâ ehlihi ve sahbihi vessellim adade inamillehi ifdalihi
Sayfa 189 - Ruhi yayıneviKitabı okudu
·
1 artı 1'leme
·
43 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.