Madama de Prie, ülkede çıkardığı karışıklık sonucu cezalandırılır ve kral tarafından Paris'ten uzaklaştırılır. Yaşadığı ihtişamlı hayat ve çevresindeki insanlardan ayrılan madam büyük bir buhrana sürüklenir. Çünkü insanların ona verdiği önem tamamen mevkisi sebebiyledir. Bu çöküş onu sona sürükler.
Son zamanlarda okuduğum kadarıyla Zweig kitapları neredeyse hep aynı hazin sonla bitiyor. Kendi sonu gibi..