Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Öz bilinç, yani bir şeyin kendi varlığını bilmesi doğrudan ve aracısız olarak gerçekleşir. Öz bilinç daimi olup, içeriğinde özden başka bir şey yer almaz. Bu bilinçte kendisinden habersiz olunan her şey, öze dahil olmadığı gibi onu kavrayan da olamaz. Meselâ insan özünü düşündüğünde iç organlarından habersizdir. Öz bilinç ise daimidir. Daimi bilinen, habersiz olunan şeyin kendisi olamaz. Şu halde özün idraki özden başkasıyla olamaz. Daha açık bir ifadeyle insan kendini organ vasıtasıyla değil, bilakis doğrudan bilir. Soyut nurun en temel özelliği, özünü aracısız bilmesidir. Buna göre soyut nur ''idrak eden/bilen'' demektir. Bu, öze ilave bir şey değil aksine özün ta kendisidir. Özün, kendine kendisiyle apaçık olmasının anlamı da budur. Başka şeyleri bilmek de buna, yani idrak eden zata tâbidir.
·
56 görüntüleme
Resul okurunun profil resmi
Konu hakkında İbn-i Sina'nın ruh-beden ilişkisine yeni boyut getirdiği 'Uçan adam metaforu' incelenirse daha iyi anlaşılır.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.