‘Ölümünüzden sonra insanların sizi ne kadar çabuk unutacağını bilseydiniz bütün hayatınızı onları memnun etmek için harcamazdınız.’ Kitabı okurken sürekli aklımda dönüp duran o cümle. Zola’da bence bunu iyi yansıtmıştı çünkü hikayelerdeki karakterlerin ölümünden hemen sonra insanlar hayat karmaşasına çok hızlı bir şekilde geri dönüyordu.