Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

İnsanı terbiye ederek nefsinin kötülüklerinden arındırmayı amaçlayan TASAVVUF aynı zamanda bir MERHAMET OKULUDUR. Tasavvuf; insanın terbiyesi, kalbi ve ruhi tekâmülü yani yükselmesi ve gelişmesi için ortaya koyduğu metotlarla insanı, insanı kâmil yapma yoludur. Türk İslam tarihinin her döneminde tasavvuf kurduğu tarikat ocaklarıyla önce insanı eğitmek suretiyle aslında İslam medeniyetinin en önemli sistemlerinden birisi olmaktadır. Çünkü medeniyet ancak insan ve faaliyetleriyle oluşabilir, insanı kâmil bu medeniyetin merkezindedir. Türk İslam medeniyetinin mimariden musikiye, edebiyattan sosyal yapıya kadar her alanına sinmiş letafet ve kulluk şuuru gibi incelikler tasavvufun engin dünyasının yansımasıdır. Bu yönüyle Türk İslam medeniyetinin şekillenmesinde insana merhameti esas alan tasavvuf önemli bir vazife görmektedir. Tasavvuf ise güzel ahlakı kazanma yoludur. Nefs terbiyesi ile İslam’ın güzel ahlak ve kulluk bilincine erişen mümin kendisinden başlayarak çevresine merhamet nazarıyla bakmakta ve faaliyetlerini bu şuurla yapmaktadır. Türk İslam medeniyet anlayışının temelinde Yunus Emre’in beyanıyla “Yaratılanı severiz yaratandan ötürü” anlayışı yatmaktadır. CAHİLLİK insanlık için büyük bir tehlike ve en korkulacak insan modeli. Laf söz anlamazlar.! Yüzyıllar önce Hz. Pir Mesnevi’sinde der ki; “Sen ne söylersen söyle, söylediğin karşıdakinin anladığı kadardır.” Eğer karşındakinin aklı ne kadar eriyorsa, yaptıklarının hükmüde o kadardır. Hz. İsa; “Ben ölüleri dirilttim fakat cahilleri diriltemedim.!” buyurmuştur. Hz. Ali; “Faziletli kişiler hakkında haset edilir...Cahillerde ilim sahiplerine düşman kesilirler” der. Endülüs’te bir alimin yaptığı hatadan dolayı onu cezalandırmak için ya cahil bir kimse ile ya hapsederler yada bir arada yaşamaya zorlarlarmış. CAHİL, her şeyin dış yüzünü görür, kabukta kalır, her şeyi bildiğini sanır, boş iddialarda bulunur. Cahilin tedbiri düşüncesi köksüz ve çürüktür. Bundan dolayı cahiller için; “Cahil... yaşayan ölüdür.!” denilmiştir. Bu yüzden Hz. Mevlana yüzyıllar önce yazmış olduğu Mesnevi’sinde der ki; Cahil bir kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol.!” Çünkü olgunun halini ham kişi anlayamaz.
·
29 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.