Kitabin ismi hayatın anlami değil de anlamsızlığı olmalıydı. Bence Shopenhauer bu kitabı yazarken çok büyük bir karmaşa içerisinde olduğunu düşünüyorum: Bi yandan intihar saçma bir eylem derken, bi yandan da hayatin izdiraplarla dolu olduğunu söylüyor. Yani ne yapalım hem ölmeyin diyorsun hem de yaşamayın. İki ucu bokluk değnek misali. Yaşadığımız şu zorlu dönemlerde kitabin sonlarına doğru kiramp ustune kiramp geçirdim resmen. Sayfa sayısı az olmasına rağmen cidden hazmetmekte güçlük çektim. En sevdiğim filozoflardqn birisi olmasına rağmen bir süre uzak durmakta fayda var.