Aklımda her zaman olan bir düşünceyi bu kitabı okuduktan sonra onun hakkında yazarken söylemek istedim. Meursault yani kitabımızın kahramanı. Onun ruhuna acı veya sevinç şeklinde yansıması gereken olaylara duyarsız kalıp, sadece bedenine etki eden olaylara tepki vermesi.. Çok kolay değil mi? Bir şey hissedememek en kolayı, acıyı yahut sevinci hissetmek ise en zoru.
Kahramanımızın basit ve kolay hayatı, onun karakterini de şekillendirmiş. Annesinin ölümü hakkında ne söyleyebilir ki? Anne için üzülmek, çaba sarfettirici bir olay.
Kendine yabancılaşmak ise en mantıklısı; aynaya baktığında gördüğün yüz sen olmayınca; insan cinayette işleyebilir, neden işleyemesin ki.