Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

HK
Yıllardır anlatmaya çalıştığım "3 ikra" görüsüne özet bir bakış paylaşmak istiyorum "3 ikra" bir denklem Çağdaş düşünüşte "diyalektik" denilen bir mantık metodu Açılımı (tez + antitez = sentez) Bu cümleleri okuyan bazı arkadaşların yüzünde oluşabilecek tebessümü tehmin edebiliyorum:) Akşam bile bir yakınımda espiri konusu oldu 1.ikra şudur 2.ikra şudur gibi gülerek yüksek sesle ve heyecanla konuştuklarımı bana aktarmaya başladı Bunları duymak kendi adıma güzel bir şey Demek ki bir şekilde akılda kalmış anlattıklarım Lakin Diyeceğim o ki Vahyi anladım anlıyorum diyebilmemiz için vahiyde "3 ikra" üzerinden kurgulanmış tema'ya vakıf olmamız gerekiyor Yoksa vahyin "kuran" özelliğini bilmiyoruz demektir Alemi islamın durumu vahye olan uzaklığıdır Lütfen ehemmiyet gösterelim Ve Bilelim Hali hazırdaki matbuat vahyi hakîkati ile anlatmıyor Açık ve net olarak ifâde ediyorum Hali hazırdaki matbuat vahyi hakîkati ile anlatmıyor Îmânını önemseyen araştırsın soruştursun Kimsenin aklının gölgesinde kalmasın Allah kulu kula köle kılmadı Tek bir tane rab vardır o da varlığı yaratan Allahtır Hepsi bu kadar Dünya fânî Ölüm ânî Aldanmamak gerekir Vahyin dünyasına girebilmek adına yaklaşık 8 yıldır süreklilik arz eden bir çalışma yürüttüğümüz kardeşlerimiz var Hamdolsun Lakin konuşmak yetmiyor Vahyin dünyasına konuşma ile nüfûz etmek yetmiyor Yakînen bilmek için vahyi her nefesimizde eylemselliğimiz ile teneffüs etmemiz gerekiyor Vahyi yaşamımıza indirgememiz gerekiyor Bu da irâde istiyor Görmek/bilim yetmiyor Bilmek/ilim yetmiyor İrade/tercih gerekiyor Ve Tercih etmek herkesin nâil olabileceği bir nasîb olmuyor Ankebut ilk ayetlerde söylendiği üzere İçindeyiz Yaşıyoruz Önemseyene ne mutlu Dostlar İslam olmak yaratılmanın bilim ve ilim boyutlu tanımlamasını aşıp *süreç düzlemli* gerçekliğinde rabbul alemin olan Allahın iradesi karşısında ümmî olmaktan geçer Bilim ve ilim düalitesinde Yani vahyin deyimi ile teşâbihinde Hakîkat ortaya çıkmaz Bu düalite fitne üretir ve tarih boyunca da fitne üretmek için fitnebazlar tarafından kullanılmıştır Bundan çıkar elde ettiklerini zannediyorlar oysa cehennemlerine odun taşıyorlar Allah muhafaza etsin Bakın ayet ne diyor مَا كَانَ إِبۡرَ ٰ⁠هِیمُ یَهُودِیࣰّا وَلَا نَصۡرَانِیࣰّا وَلَـٰكِن كَانَ حَنِیفࣰا مُّسۡلِمࣰا وَمَا كَانَ مِنَ ٱلۡمُشۡرِكِینَ [Âl-i İmrân suresi: 67] Allah yahudilik ve hristiyanlık diye bir din inzal etmedi Vahiydeki Ehli kitab, nasara Ve Beni israil, yahud Kavramlari dini nitelemez Yaratılmanın bir boyutlu tanımlaması için vardır 2 göz Ve 2 kulak Gbi Rabbul alemin olan Allahın irade varlıklarına din olarak razı olduğu sistem islam'dır Ve *"İslam süreç zeminli yaşanır"* İslam kavramının türkçe karşılığını bilmek de ayrı bir nimet Allah nasîb etsin Ayette En son söylenen ifade O (ibrahim s.a.v.) müşriklerden de değildi. Şirke düşme en son söyleniyor Tıpkı Ankebüt 3'te kizb'in en son söylenmesi gibi Dikkat etmek lazım Rabbul alemin son nefese dek muhafaza eylesin Konumuza dönecek olursak 1.ikra alak suresi 1.ayet yaratılmanın bilimsel olarak tanımlanmasıdır Bugün adına emprizim deniyor Materyalist seküler varlık nazariyesinin kavramsallığını pozitivizim adı altında temin eden alan Ateizim bilimi kendine kılıf edinmiş Neden Çünkü kendini müslüman addeden bizler bilimsel hiçbir çalışma üretmiyoruz da ondan Bilimi ateizim kendine mal etmiş Öyle de gidiyor 2.ikra alak suresi 3.ayet yaratılmanın ilmi olarak tanımlanması Bugün adına rasyonalizim deniyor Bu arada birçok akademik kariyer sahibi birey bu anlatmaya çalıştığım ayrışmaya vakıf değildir Eğitim sistemi denilen sistemdeki cehaletimiz de buradan gelir Emprizmin karakteristiği kıyas metodu/yolu ile ayrıştırmak tekilleştirmek Rasyonalizmin/kalem karakteristiği mantık/denklem yolu ile kurgulamak buluşturmaktır İlmî alanda da insanımıza ufuk açacak çalışmalar üretemediğimiz için bu alanı da ateizim kendine mal etmiştir Muhafazakarlar modernistleri elbet bir gün taklit ederler Neden Çünkü muhâfazakarlar üretemez haldeler Felsefeyi mantığı bırak teoloji denilen alanda bile oryantalistler üzerinden yol yürümeye çalışan bir güruhuz biz Neden Çünkü vahye uzağız Araştırmıyoruz Ilk ayet oku Diyorlar bize Ve Veriyorlar elimize ateist matbuatı Dönüp dönüp okuyoruz Oysa Allah öyle mi diyor? Biz iman ettiğimizi söylediğimiz vahyi okuyup anlamıyoruz Ve Bu halimizi de önemsemiyoruz Ne çıkar ki bizden? 3.ikra isra 14.ayet yaratılmanın bilgi denilen güncele hitâb eden hali ile tanımlanması Bu boyut sentez boyutudur Ve Sentez boyut tanımlamanın vahye göre mihenk taşı irade varlığının kendisidir "Kendi kitabını tanımla. Kendi nefsin bugün sana hesab olarak kâfî gelir" Bu ayet bize Bugünün insanının "sanat" dediği alanın kapısını açar Yeninin çizgisi tasarımı Sanatın özünde sır olan irâde varlığı vardır Ama Gel bak gör ki bugünün dünyasında nedir sanat Ve Sanat kime aittir Yeninin çizgisini tasarımını kim yapar? Belki uzun oldu Ve Belki de karışık oldu Lakin Çalakalem yazabildiğim hali ile vahyin gerçek dünyasına açılan kapıyı bulmaya çalıştım Dedim ya Dünya fânî Ölüm ânî Paylaşmamış olmak istemedim [Sizin hayırlınız "kuran"ı öğrenen ve öğretendir. s.a.v.] Rabbul alemin hakîkati ile bilmeyi ve yaşatıp hakîkati üzere var olmayı nasîb etsin 🤲🤲🤲
37 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.