·544 syf.··Beğendi
···Okunma: 17 Ağustos 2023 17:22 Bilmem kaçıncı kez okuyorum bu romanı. Her okuduğumda aynı yere ağlıyor, aynı yere gülüyorum. Güzelliği dillere destan; yersiz, atasız ve yarsız Feride'nin öğretmenlik ve aşk serüvenini anlatıyor kitap. Bazı yerlerde zihnim kurguyu kabul etmeyip, aşk dolu sözcüklerden midem bulansa da bırakamıyorum kitabı elimden. Eminim okumaya başlayan herkes için geçerli olacak bu düşüncem.
Yazardan bahsedecek olursam; Reşat Nuri meslek hayatında öğretmen olarak uzun yıllar görev yapmış ve bu romanında da kendi hayatından esinlenerek kurgusunu oluşturmuş. Kadın ağzından kitabı anlatan yazar o kadar duru bil dil kullanmış ki okuyunca kendini kaptırıyor insan
Bir erkekten kadın ağzıyla yazılmış en güzel kitap olabilir bu sebepten ötürü.