Fevkaladenin fevkinde...
10/10
·103 syf.··
2023 66. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Ağustos 2023 18:29
Devletçilik; Türkiye'de Atatürk ile başlayan bir süreç -mucip nedenleri vardı- ve bugünde gereksizce halen daha Kemalistlerin ilgi odağı olan, kendi ayakları üstünde duramayan bir sistem! Devletçilik öyle bir beladır ki, istemsizce milletleri Sosyalistleştirir, milliyetçi toplumları da Nasyonal Sosyalistleştirir. Besim Tibuk şöyle diyor: "Devletçilik yalnız Türkiye'de değil, tüm dünyada gerek ekonomik, gerek sosyal, gerekse kültürel alanlarda iflas etmiş bir sistemdir." Olaydan bundan ibaret aslında. Girizgâhı devletçilik prensipleri üzerinden yapmayı uygun gördüm. Nitekim bu programın yazıldığı yıllarda Türkiye'de devletçilik; küreselleşen dünyaya ve Turgut Özal önderliğinde alınan 24 Ocak kararlarına rağmen hâlâ önemli bir yer tutmaktaydı. İşte, Besim Tibuk'te bu devletçi kapkaranlık ortamda özgürlükçü, rekabetçi ve olanaklı fikri gayet açık dille, avamın anlayacağı dille anlatıyor. Gelgelelim benim bu kitap üzerindeki yargılarıma; İktisat, sosyal yaşantı, belediyecilik anlayışı, kentleşme ve Anayasa hakkında Besim Tibuk'un dediklerine büyük bir çoğunlukla katılıyorum ki benim inandığım, desteklediğim bir ideolojidir Liberalizm . Bu program, Türkiye'nin potansiyelini açığa çıkarabilecek nitelikte. Kısacası, fevkalade bir program. Yapılan tespitler, ''köylü milletin efendisidir'' felsefesiyle getirilmek istenilen Liberal bakış açısı beni gönlümün tam ortasından, tatlı bir şekilde fethetti. Bu fetih, kansız oldu. Bu fetih, bana timsali verilmemiş bir tatlıkta gelmiştir. Lütfen okuyun, lütfen okutturun zira Besim Tibuk'un değimiyle bu kitap dünyanın en iyi ekonomi kitabı.
Siyaset
Liberal Parti Sana GüveniyorBesim Tibuk · Liberal Parti · 19949 okunma
··
543 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Kansız fetih :) işte gerçek liberal😌 Emeğine ve kalemine sağlık. Ekledim bunu da listeye :))
Efe T.
Gönderi Sahibi
@ClaraTenebris Ricalar efenim
Efe T.
Gönderi Sahibi
Değinmeden duramayacağım, CHP'nin logosu olan altı okta ortadaki ok çentiklidir. O çentikli ok, Devletçilik ilkesini temsil etmektedir. O dönemde kamu teşebbüsünden başka olanak yoktu çünkü halk fakirdi, cebinde beş kuruş para yoktu, ekmeği mayasız yapardı, savaş yorgunuydu, oğlunu vatan için şehid vermişti. Durum buyken, halktan bir müteşebbis beklemek dünyanın en saçma şeyi olacağından devletçilik zorunlu olarak İzmir İktisat Kongresi'nde İsmet İnönü'nün Kongreyi domine etmesiyle alındı. Çentikli ok olan Devletçilik zorunlu olduğundan, istenmeye istenmeye uygulandığından, Kemalizm'in de pragmatizmden başka bir şey olmadığını varsaydığımızdan günümüz Kemalistlerin devletçilik üzerindeki ısrarlarını anlayabilmiş değilim vesselam.