Bir kitap hem bu kadar güzel hem de bu kadar mide bulandırıcı olabilir mi?
8/10
·640 syf.··
2023 4. kitabı
1938'de yazılmış kitap,yazarın ilk ve son kitabı.Muhtemelen bütün nefretini bu kitapta kusmuş,küfür gibi ,hakaret gibi,tokat gibi indirmiş, cok cesurca herkesi yerden yere vurmuş. Tüm derdini anlattığı için sonraya pek bir şey bırakmamış anlaşılan. Abdulhamit'in son dönemi, İttihat ve Terakki Dönemi,Milli Mücadele Dönemi ve İstanbul... Kitapta 1-2 kişi hariç herkes kötü.Karakter olarak giren çıkan belli değil.Bazen takip etmekte zorlaniyorsunuz.Erkeklerin çoğu ırz düşmanı, jurnalci,paragöz, hırslı ,koltuk ve makam sevdası için herseyi yapabilecek tipler.Kadinlarin ise çoğu şehvet düşkünü, kocalarını aldatan,para düşkünü ,namus fukarası kimseler. Liyakatsizlik,adam kayırma, torpil ,rüşvet ,rant,ikiyüzlülük, para ve makam hırsı, açgözlülük, şehvet düşkünlüğü, çürümüşlük ,yozlaşmışlık ..... Şu ülkenin tarihinde hiç mi bir şey düzelmez, değişmez Herkes sözde idealist.Herkes sözde vatan sevdalısı.Iktidarlar değişiyor. Biri gidiyor biri geliyor. Ve sonuç. Hep birileri daha zengin birileri daha fakir. Sözde aydın kesimin Avrupa hayranlığı, Anadolu halkı ve İstanbul arasındaki kopukluğa Yakup Kadri'nin,Kemal Tahir'in kitaplarından aşinayiz.O dönem bürokrat kızlarının, işgalci Ingiliz ve Fransız subaylarina nasıl peşkeş çekildiğini ,balolarda nasıl şeref konuklari olarak ağırlandiklarini, özellikle Sodom ve Gomore'de tüm açıklığı ile anlatir Yakup KadriBu kitapta daha da çarpıcı anlatılmış. Zamanında TRT'de yayınlanmış dizisi de birebir kitapla uyumlu.Öyle siyah beyaz da değil. Renkli çekilmiş ve kostüm,mekan ve oyunculuklarla resmen 3 dönem İstanbul'u yaşatıyor. İkisini de tavsiye ederim. Okuyun,izleyin.Ne değişmiş ne değişmemiş bir de siz karar verin
Edebiyat
Üç İstanbulMithat Cemal Kuntay · Everest Yayınları · 20233,385 okunma
·
150 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.