Öncelikle kitabın adının "Aşk ve Gurur" değil, "Gurur ve Önyargı" olarak anılmasının daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Kitap genel olarak önyargının insanlar üzerinde oluşturduğu olumsuzluklara değiniyor. Peşin hükümlü ve kibirli olmamak gerektiğini ders çıkarabiliriz. Kitapta sadece aşk anlatılmıyor, genel olarak o dönemin toplumsal yapısı daha çok ön planda. Ayrıca bu kitapta baş karakterlerin her ikisi de önyargıya başvuruyor. Tek bir suçlu aramak hata olur. (Bu konuda Bay Darcy'nin daha çok adı geçiyor çünkü.)
Bay Darcy hakkında da şunları söyleyebilirim ki kendisi aşırı mağrur bir kişilik değil. İnsanlara kendini soğuk göstermesinin sebebi çevresindeki kişilerin gereksiz yalakalıklarından ve samimiyetsizliklerinden uzak durmak için oluşmuş bir savunma mekanizmasıdır. (Bu konuda kendime en yakın bulduğum karakter oldu.) Ama bu demek değildir ki davranışlarını haklı çıkarsın:)
Genel olarak sürükleyici bir kitaptı. Anlatımı hoştu. Okuyacak olanlara iyi okumalar dilerim:)
Gurur ve ÖnyargıJane Austen