Spoilerlı
6/10
·280 syf.··
2023 32. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 05 Eylül 2023 18:32
“Hikayemizin başında söylemiştik bazı erkekler geç olgunlaşır ta ki hayatlarının anlamını oluşturan şeyi kaybettikleri ya da kaybetmek üzere oldukları ana kadar.” TikTok'ta birisi bu sesle bu kitabı paylaşmıştı. Şimdi kitabı bitirince ne kadar haklı olduğunu anlıyorum. İncelemeye başlamadan önce 270 sayfalık kitabı okumam 20 günümü aldı ki bu benim için çok uzun bir süre. Bende olan yayınevi yüzünden mi (çok fazla kelimeyi orjinal haliyle tuttukları için bir hayli bilmediğim kelime vardı tek tek bakmak parçadan koparıyordu beni, ama yeni kelime açısından iyiydi. Akıcılık bozuluyordu.) Yoksa Ömer'in içsel sorunları yüzünden mi bana kitap akıcı gelmedi ona karar veremedim. Size yine de eksik parça yayınlarından almanızı önermiyorum. Kitaba geçecek olursak bence kesinlikle bir "ask kitabı" denilemezdi. İçinde ask bulunan bir kendini bulma hikayesiydi diyebiliriz. Macide ve Bedri'ye bir türlü ısınamadım. Ömer 'e ise ayrı bir sempati duydum tüm kitap boyu. O son bölümlerde Macide'ye yaptığı saygısızlık dışında sevdiğim bir karakter olmuştu. Bunun nedeni tıpkı Macide'nin Ömer'e duyduğu şefkat gibi bende de öyle bir duygu yarattı diyebiliriz. Ömer henüz olgunlaşmamış ve kendisini bulamamış bir çocuk ve buna rağmen içinde Macide'ye derin bir aşk var. Ama daha kendisini sevmeyen, nasıl sevilir bilmeyen birisinin sevgisi, aşkı ne kadar gerçektir tartışılır. Ben gerçek olduğunu düşünüyorum. Son sahnede macideyle ayrılışını da bir fedakarlık, hatta fedakarlıktan ziyade Macide'ye borçlu olduğu bir şeydi ama yine de sevdiğin insanı kendin yüzünden bırakmak kolay değildir herhalde. Eminim ki ilerde Ömer çok değişmiştir ve olgun biri olmuştur. Ayrıca Ömer'in kendince sevgi gostermeye çalıştığı anlar oldu (çorap çalmak vb) ama üstünde kaldirabileceginden daha büyük bir yük vardı (parasızlık ve ona rağmen macideye olan sorumluluğu, kendini tanimamazlik) diyebiliriz. Macideyle çok yanlış bir zamanda denk geldiklerini düşünüyorum. Bu arada kesinlikle Ömer'i savunmuyorum, yeterince güçlü biri olmadan evlilik işi zordur ama zaten spontane gelişmiş bir evlilikti. İlişkilerini ayakta tutabilmek için çalışmalı ve çaba göstermeliydi ama çoğu insan gibi o da kolay yolu seçme gafletinde bulundu. Ayrıca bence Macide'nin sürekli susması bir olgunluk belirtisi değildi. Bence bu kitap biraz da ikili ilişkilerde birbirinize her şeyi anlatmanın, konuşmanın ve dertlesmenin ne kadar önemli olduğunu da göstermiş. Sağlıklı bir şekilde konusabilselerdi her şey daha kolay olurdu. Daha çok söylemek istediğim şey var ama bu kadarla bırakmak istiyorum. Buraya kadar okuyan herkese çok teşekkürler
Edebiyat
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Eksik Parça Yayınları · 2019209,1bin okunma
·
44 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.