Orhan Pamuk'un yazdığı ilk kitaplardan birisi olduğunu okuduktan sonra öğrensem de aslında diğer kitaplarıyla kıyaslandığında gerçekten bir başlangıç kitabı olduğunu belli ediyor.
Kitapta kişilerin ruh halleri, ülkenin içinde bulunduğu durumla kahramanların bu olaylardan etkilenme biçimleri yansıtılmış.
Fatma karakterinin Selahattin karakterinin istekleri ve kararları doğrultusunda gün geçtikçe kendi kişiliğini kaybetmesi ve artık hayata bakış açısının tamamen değişmesi, buna rağmen bir kabulleniş içinde olması beni çok etkiledi. Vazgeçişi çok doğru yansıttığını düşünüyorum yazarın. Orhan Pamuk yine kendi tarzında bir anlatımla karşımızda. Kalemine sağlık