Puan vermedi·360 syf.····Okunma: 06 Eylül 2023 14:20 Bu kitaptan önce Franz Kafka'nın Dava'sını okumuştum. Kitabın ilk sayfasında Dava'daki gibi ana karakterin yine K. olduğunu görünce gerçekten şaşırmıştım. Dava'daki K. nın sonu pek iyi değildi çünkü. Yazarın bu kitabı bitirebilme şansı olsaydı belki bu K. nın da kafasını koparttırırdı. Ana karakterleri dışında bu iki kitap çok fazla benzerlik göstermektedir.
Belirsizliklerle dolu bir yönetim söz konusu. Ana karakterde bizim gibi bu yönetime aşina değil ancak bir şekilde ilerlermesi gerekiyor. Yazar bu kitabına da tüm bu belirsizlik ve çıkmazlara uygun olarak kasvetli bir hava eklemiş. Bu yüzden beni pek keyiflendiren bir kitap değildi. Gelişmekte olan sözde olaylar okuyucuda merak unsuru oluşturmuyor ve kitabın sonunda K. nın çabalarının pek bir işe yaramayışı pek şaşırtıcı olmuyor. Kitabın sonlarına doğru yan karakterlerin biraz daha ön plana çıkmaya başlayışı kitabın başka bir yazar tarafından devam ettirilmesiyle ilişkilendirilebilir.
Pek benlik bir kitap olmasa da farklı tür romanlar da deneyimlemek isteyenlere tavsiye edebilirim yalnızca.