Puan vermedi·112 syf.··
2023 50. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 13 Eylül 2023 21:23
Ütopya mıdır distopya mıdır hangisi olduğunu söylemek bana düşmez belki… Naçizane bildiğim bu tarz eserlerde yazarlar mutlaka yaşadığı döneme ait eleştirilerini barındırır ve zihninde bambaşka bir dünya yaratır.. Kitabın genel bakış bölümünde; “İtalyanca olarak kaleme aldığı Güneş Ülkesi, yaşamını adadığı “özgürlük” düşüncesinin ve otoriteye karşı boyun eğmezliğinin simgesi gibidir. “ diye geçiyor ama kitabı okurken hangi özgürlük demeden geçemedim, “Metafizik, güç, sevgi ve bilgelik” bu dördü yönetiyor ülkeyi en başı da Metafizik, 7 bölümden oluşuyor ülke, duvarlarda resimler sanat.. Herkese düşen bir sorumluluk var, bir sistem oturtulmuş, tembellik yok herkes görevini yerine getiriyor (zorunlu olarak!), cezalar belli ödüller belli, eğitim de güzel yetiştiriliyor çocuklar, dile önem veriliyor, yaşamda güzel gibi geliyor o bahsedilen Güneş Ülkesi ‘nde ama insanın özgürlüğünü göremedim ben heleki duygularını hiç göremedim.. ve hatta insandan ziyade ‘robot’lar gibi geldi bana.. Tamam değerler önemli, herkese yetecek sevgi var ama hani toplum nerede aile.. ve bu ülke için hangi konumda ‘kadın’.. !!! Çok başarılı değilimdir inceleme konusunda o yüzden uzun lafın kısası bir kaç düşünce haricinde sevemedim ben bu oluşturulan Ülkeyi.. Uzun zamandır bu tarz bir kitap okumadığım için yinede keyifliydi. Etkinlik vasıtasıyla vesile olan Aşkınıyam. . . ‘a teşekkür ederim :)
Güneş ÜlkesiTommaso Campanella · Say Yayınları · 20184,675 okunma
··
95 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çay’candır ☆
Gönderi Sahibi
@Cilehanedar abi, her daim canı gönülden EyvAllah :)🍀🎈