Puan vermedi·168 syf.··Beğendi
···Okunma: 16 Eylül 2023 13:26 İyiyle kötünün, doğruyla yanlışın sürekli olarak çatışma içinde olduğu bu kitap sürükleyici olmasa da okumaya değerdi. Kitapta her ne kadar kötülük galip gelmiş gibi görünse de yazar, kitabı açıklamak istediği yazısında; kitabın okuyucuda uyandırdığı adalet, iyilik duygularından yola çıkarak, esas galip gelenin iyilik olduğunu savunuyor. Her şeyin güzel sonla bitemeyeceğini, kötülüğün de insanlık tarihi boyunca varlığını sürdüreceğini ve yanlışları görerek de doğruya ulaşılabileceğini iddia ediyor. Haklı da.. Ancak yine de yaptığı her kötülüğün Orozkul karakterinin yanına kâr kalması, iyiliği ile bilinen Mümin dedenin kendini ve sevdiklerini savunmaktan aciz olması, küçük çocuğun bu kadar acı çekip mutluluğa hiç ulaşamamasının yanlış olduğunu düşünüyorum. Kötülük güç, iyilik zayıflık demek değildir çünkü. Bu yönüyle eleştirdiğim bir kitap oldu. Ayrıca küçük çocuğun terkedilmişlik ve yalnızlık hissini bastırmak için hayal gücünü geliştirmesi, canlı-cansız bütün varlıklarla arkadaş olması fakat yine de içindeki boşluğu dolduramaması başarıyla işlenmiş kitapta. O küçük çocuğa sımsıkı sarılmak, onu o insanlardan kurtarmak istedim. Başlarda sıkıcıydı ama sonradan -belki de yazarın diline alıştığımdan- hikaye beni kendine çekmeye başladı. Kitap benim okumayı sevdiğim tarzda kitaplardan olmasa da iyiki okumuşum diyorum.