Bilimkurgu niteliğinde bir kitap daha! Kitapta bilimin yanlış zihinlerdeki kişilerin elinde olumsuz sonuçlar yaratabilecek bir potansiyelini vurgulamak istemiş yazar. Ayrıca canlıların kendi tabiatlarına yapılan müdahaleler olsa da her şey aslına döner. Sonuçta her şeyi eksiksiz ve kusursuz yaratan bir Yaratıcı var. Her canlının tabiatta bir görevi var. Zaten kitapta da insan formuna sokulmaya çalışılan hayvanlar bir süre sonra kendi tabiatını sergilemeye kaldığı yerden devam ediyor. (Vücutlarında başka hayvanlara ait parçalar olsada..)
Bilim faydalıdır, günümüze ışık tutar. Fakat kontrolü bizde olursa!.. Eğer kontrolden çıkmasına zemin hazırlarsak potansiyel bir tehlike barındırır. Yazar, eserini bir bakıma bu tehlikelere karşı uyarı niteliğinde yazmış olabilir. Doktor Moreau’nun AdasıH. G. Wells