·112 syf.····Okunma: 17 Eylül 2023 00:00 Devamlı tekrarlanan anlatım ve yapay diyaloglar. Gerek edebi anlamda gerek kurgusal anlamda tatmin edici hiçbir şey bulamadım kitapta maalesef. Eserin her bölümünde birbirinin neredeyse aynısı anlatımlar mevcut. İllaki her bölümün başında birkaç kişi vampir ve hortlak söylentileri üzerine önceki bölümlerin benzeri şekilde konuşup duruyorlar. Devamında gercekleşenler de önceki bölümlerdekilerden farklı olmuyor nitekim. Ne anlattığı ve ne anlatmak istediği belirsiz sanki. Yerinde sayıp duruyormuşçasına. Yazmış olmak için yazılmış gibi bir izlenim uyandırıyor. Kısacası zorlama bir eser. Osmanlı döneminde ve Balkanlarda geçiyor olmasından dolayı ilgimi çekmişti kitap ancak hayal kırıklığına uğradım. Osmanlı Türkçesinden kelimeler kullanmak ya da karakterleri yöreye özgü bir ağızla konuşturmak eseri kurtaramamış ne yazık ki. İsterdim ki Türk edebiyatında da Edgar Allen Poe veya H.P. Lovecroft tarzında kaliteli eser veren bir yazarımız olsun. Ne yazık ki zor. Korku türünde kaliteli ve çocukça olmayan eser vermek hiç kolay değil. Mesele korkutmak da değil benim için. Mesele iyi bir atmosfer ve iyi bir anlatım. Gerisi Hunâşamzade ve benzerleri...