1984
.
Puan: 6.4
.
Kitap çok yorucu bir kitap kitabı okumaya başlamadan önce yavaş ilerleyen kitapları okumanızı tavsiye ederim benim okurken en çok yorulduğum 2. Kitap suç ve ceza
dan sonra
.
Benim yorumum
.
Bir insan nasıl manipüle edilirdi saf bir takıntı gibi olan aşk devlete karşı gelmeni düşündürürken aslında sana o aşkı o devletin verdiğini ve her iş bittiğinde herşeyin çok geç olacağını anlamak gerekir her şeyin bir başı vardı ama bunu sana veren kimdi
.
Konusu
.
insanların düşüncelerinin manipülasyon ve tehdit yoluyla kontrol edildiği distopik bir topluluğu tasvir eder. Şiddet, sadakat, kontrol ve güç kavramları, iktidardaki rejimin merkezinde yer aldıran her sahnesiyle o rejimdek yönetici kısım hariç o manipüle edilmesi beni çok etkiledi.
.
Alıntılar
.
"Aslında hiçbir şey yasadışı değildi, çünkü artık yasa diye bişey yoktu."
.
İçimizde bir boşluk vardır, bir daha hiçbir şeye ilgi duyamayacağınız şekilde bir his.
.
Zeki bir insana en büyük işkence, cahillerin tercih ettiği düzende yaşamaktır
.
"Düşünün...Çünkü henüz yasaklanmadı."