·651 syf.····Okunma: 20 Eylül 2021 00:00 Murakami'den okuduğum dördüncü roman ve benim için şimdiye kadarki en iyisi. Kocaman ama küçük, zamansız bir dünya var bu romanda. Babası tarafından lanetlenmiş 15 yaşındaki Kafka'nın evden kaçışı, talihsiz bir kaza geçirip akılsız kalan Nakata'nın arayışı, bir kamyon şoförü olan Hoshino'nun adeta gözünün açılışı, Oshima'nın herkesten farklılığı var. Çok fazla karakter, çok fazla kedi var. Ama hepsinin yolları, ruhları bir şekilde kesişiyor, onları tanımak kolay dolayısıyla.
Olmaz diyeceğimiz şeyler oluyor, kimse garipsemiyor, okuyucu da dahil. Çünkü Murakami'nin büyüsü bu. Çocuklar bayılıyor, kediler konuşuyor, gökten istavrit yağıyor. Bazen de çok sıradan şeyler oluyor.
Yine bir yolculuk, arayış romanı. Hem Murakami'nin karakterleri hem de benim için.