Akış

110 syf.
10/10 puan verdi
Beğendi
GEZİYORUM 2-SEVDİYE YEŞİL DEZCAN,127 sayfa Kitabımız değerli yazarımızın bana kitap kardeşliği hediyesi ve bir kez daha teşekkür edip,kalemine sağlık ,okuru bol olsun diyorum. Kitabımız yazarımızın ilk imza gününde yaşadıklarını,heyecanını ve hayat arkadaşı ile nasıl tanıştığını anlatımı ile başlıyor.Öyle güzel yazmış ki o heyecanı bende sanki oradaymışım gibi yaşadım.Hele tanışma hikayesi beni benden aldı ne kadar güzel,naif ve sevgi,saygı dolu.Beraberliğiniz bir ömür boyu sürsün,Allah ayırmasın sevgili yazarım ve kitap kardeşim. GeziYorum’un ikinci kitabında Trakya bölgesini gezip keşfediyoruz. Yazarımız bu sefer aşık,biricik sevdiceği ,eşiyle geziyi Gülhane Parkı’ndan başlatıyor.Tabi Gülhane Parkı deyince akla ilk ne gelir? Başım köpük köpük bulut, İçim dışım deniz, Ben bir ceviz ağacıyım,Gülhane parkında, Ne sen bunun farkındasın ne de polis farkında. Dizeleri ve müziği ile büyük şair Nazım Hikmet ve güçlü sesi ile Cem Karaca. İlk olarak yazarımız bu şiirin hikayesini anlatıyor.Tabi ben burada anlatmayacağım,kitabı okuduğunuzda siz de bilgi sahibi olacaksınız.İki rivayetten bahsediyor bu şiirin hikayesi hakkında.Artık hangisi doğru bizim seçimimize kalmış. Gülhane Parkı’nı bir çok kişi gezmiş görmüştür ama en önemli özelliği Türk tarihinde Batılılaşmanın ilk adımı olan Tanzimat Fermanı burada okunmuş ve Anayasal sistemin temelleri atılmıştır.İlginç olan bir şey de Atamızın Kurtuluş Savaşı’ndan sonra İstanbul’da ilk ayak bastığı semt Gülhane ve Atamızın heykelinin dikilmesini istediği tek yer burasının oluşu.Tabi bir de Latin harflerini kara tahta başında tanıttığı “Başöğretmen “ fotoğrafı da Gülhane Parkı’n da çekilmiş. Gülhane Parkı’ndan sonra Trakya’ya doğru yola çıkıyoru ve ilk durağımız Tekirdağ ve Tekirdağ-Çanakkale yolu üstündeki Uçak Restoranda meşhur Tekirdağ köftesi yiyip Saroz Körfezi’ne rotayı çeviriyoruz.Kendi kendini temizleyebilen özelliğinin olmasını da yazarımızın bu kitabında okudum.Farklı akıntıları,bol oksijenli akar suları ile çok sayıda deniz canlısına da ev sahipliği yapıyormuş.Saroz yakınlarında Gülçavuş,Sultaniçe,Küçükevren köylerini gezip isimlerinin hikayesini dinledikten sonra Enez/Gala Gölü’ne gidip güneşin muhteşem doğuşuna şahitlik ediyoruz,biz orada değiliz ama yazarımızı okudukça kendimizi oradaymış gibi hissediyoruz.Yazıları öyle naif,cıvıl cıvıl ki yaşam enerjisini,sevdiceğine duyduğu aşkı bile hissedebiliyoruz. Gala Gölü 36.Milli Parkımız ve Pamuklu,Küçük Gala ve Büyük Gala Gölleri olarak 6000 hektara yayılmış,Türkiye’nin ikinci büyük kuş cenneti olup yerli ve yabancı olmak üzere 163 kuş türüne ev sahipliği yapan doğal kalmayı başaran yerlerimizden biri. Sırada Karaağaç var;Meriç Nehri’nin karşı kıyısında yer alan tek Türk toprağı ve Edirne’nin otantik mahallelerinden biri hemde buram buram tarih kokuyor.Osmanlı’nın Balkanlara uzanan demir yolunun geçtiği bir istasyon mahallesi ve Lozan Barış Antlaşması sonrasında tazminat ödemeye mahkum edilen Yunanistan’ın ekonomik sıkıntıları nedeniyle Türk topraklarına katılmış.Burada görülmesi gereken en önemli yerlerde Lozan Anıtı,Eski Tren Garı,Milli Mücadele ve Lozan Müzesi. Kırklareli Dupnisa Mağarası Trakya’nın turizme açılan ilk ve tek mağarası ve geçmişi 180 milyon yıla dayanıyorMağara 16 türde,60.000 yarasaya üremek için ev sahipliği yapıyor.Mağara üç bölümden oluşuyor,Sulu Mağara,Kuru ve Kız Mağaraları.Yazarımız burada da bize bir rivayeti,bir aşk hikayesini anlatıyor. Arada küçük köyleri gezdikten sonra durağımız “mutlu insanlar kenti Kırklareli”2020 yılında Türk Patent ve Marka Kurumuna da tescil ettirilmiş.Bu kentin en büyük özelliklerinden biri Atamızın sevgisi ile dolu olması ve Selanik’teki evinin birebir aynısı ATATÜRK EVİ replikası. Yazarımız Edirne-Havsa’lı olduğundan bize oranın lezzetlerini tanıtıyor ve okurken keşke orada olsak o tatları keşfetsek diyoruz.Son durak Merzifon kitap fuarı. Yazarımız bize doğası,kültürü,coğrafyası,insanları,lezzetleri,efsaneleri ile dolu dolu bir Trakya gezisi yaptırdı.Emeğine,kalemine sağlık.Üçüncü kitabında hep beraber Kıbrıs’ı gezeceğiz.
Geziyorum 2
Geziyorum 2Sevdiye Yeşil · Siyah Beyaz Yayınları · 20225 okunma
57 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.