Puan vermedi·120 syf.····Okunma: 06 Ekim 2023 00:00 Bu kitabı bilmeyen yok zaten. Kısaca bahsetmek gerekirse George Orwell'ın SSCB'nin kuruluşundaki Stalinizm'e yazdığı bir eleştiri mizahisi diyebiliriz sanırım. Açıkçası bu konular hakkında çok da bilgili değilim, duyup da ilgilenmediğim olaylar zinciri ancak kitabı okurken ister istemez merak edip bir araştırıyorsunuz. Kuralların birden değişmesi ve kimsenin hiçbir şey fark edememesi, yoldaşlık sisteminin çok farklı bir boyuta "kölelik" belki de "sömürgecilik" diyebileceğimiz bir yöne evrilmesi... Kitap sayesinde çeşitli manipülasyon taktiklerinin de farkına varabilirsiniz eğer bilmiyorsanız. ANCAK bunu söylemek biraz garip olabilir ama pek çok insanın aksine okurken sıkıldım ben ve çok da ilgimi çekmedi. Aynı yazarın 1984'ü mesela, çok daha efsane bir kitaptı ve fazlasıyla kısa bir sürede bitirdiğimi hatırlıyorum - bundan çok çok uzun olmasına rağmen- bu kitapsa kısaydı ama elimde çok uzun kaldı. Yine de verilmek istenen mesaj verildiyse okuyucuyu içine alıp almaması çok da önemli sayılmaz galiba.