Doktor kendisine gelen vakaları,örnek olaylar olarak kitabına almış ve onlar üzerinden çocuk yetiştirmede yapılan yanlışları anlatmış. Doğrusunu da anlatarak doğuracağı sonuçları ifade etmiş. Ne çok yara alıyoruz çocukluğumuzda ya da ne çok yara bırakıyoruz çocuklarımızda diyor insan okuduğu her satırda. Doğru bilinen ne çok yanlış var. Ya da diğer bir ifadeyle, toplumumuzda, yanlış olduğunu bile bile tekrar edilen davranışlar..