Merhabalar :) Bugün, Amerikalı yazar Bonnie Garmus'un "Bir Kimya Meselesi" adlı kitabıyla geldim. Bonnie Garmus'un;
*1957'de Kaliforniya'da doğduğunu,
*ABD'de metin yazarı ve kreatif direktör olarak çalıştığını,
*2022'de ilk romanı olan Bir Kimya Meselesi'ni yayımladığını,
*İyi bir yüzücü ve kürekçi olduğunu,
*Eşi ve köpeği 99'la beraber Londra'da yaşadığını biliyor muydunuz?
**************************
Bir Kimya Meselesi, Bonnie Garmus'un geçen sene yayımlanan ilk romanıdır. Kitabı büyük bir ilgiyle, bazı yerleri yüzümde bir tebessümle, bazı yerleriyse gözlerim dolu dolu okudum. Kadın olmanın her dönemde ne kadar zor olduğunu bir kez daha anladım. Kitabın başkarakteri Elizabeth Zott'un 1960'lı yıllarda yaşadığı cinsiyet ayrımı, istismar vb şeylerin günümüzde halen yaşandığını bilmek maalesef çok üzücü bir durum. Elizabeth'e her yönüyle hayran oldum. Bir kere çok zeki, mizahi yönü güçlü, etrafındaki insanları aurasıyla etkileyen bir karakter Elizabeth. Tamamen erkeklerin olduğu bir araştırma enstitüsünde, kimya bölümünde çalışıyor. (Aslında, çalışmaya çalışıyor desek daha doğru olur.) Bir de aynı bölümde ama Nobel adaylığıyla ünlü olan Calvin Evans var. Tanışma şekilleri pek hoş olmasa da, aralarında giderek aşka dönüşen bir çekim, bir kimya var. İkilinin hayatı kısa sürede çok değişiyor.(oraları anlatmayayım okuyacaklar için.) Elizabeth birkaç yıl sonra kendini bir televizyon programında yemek tarifi verirken buluyor. Her ne kadar isteksiz de olsa bu işi yapmaya mecbur. Ama öyle kendine has bir biçimde sunuyor ki programı, sanırsınız kimya dersindesiniz :D Tabii program çok ses getiriyor. Bu durumdan rahatsız olanlar da var diyeyim ve burda bırakayım. Özellikle Elizabet'in köpeği Altı Buçuk'un olduğu bölümler beni çok duygulandırdı. Yazarın gerçek hayatta da 99 adlı bir köpeği var. Üstte yazarın kürekçi olduğunu yazmıştım. Elizabeth de kürek çekmeyi öğrenip bu sporla ilgileniyor. Yazar annesinin yaşadığı dönemdeki, bu göz ardı edilen kuşağın kadınlarını anlatmaya çalışmış. Bence başarılı da olmuş. Birçok ödül almış olan bu kitabı türü sevenlere öneririm.
*Siz bu kitabı okudunuz mu?
Yorumlarda buluşalım. Sanatla, kitapla ve sevgiyle kalın dostlar