Bizim Tarihimiz
9/10
·64 syf.··
Beğendi
·
2023 379. kitabı
Kafka bu eserinde kendi hayatını, duygularını, aile yaşantısını çok güzel kelimeler seçerek anlatmış. Eseri aslında babasına evlenmek üzereyken kaleme almış ancak babasına ulaşmamış uzunca bir mektuptur. Yahudi bir ailenin çocuğu olan Kafka despot ve kötü babasının gölgesinde sinik, görünmeyen, ozguvensiz bir yaşam sürdürmüştür. Bu yaşamdan kacisi hukuk okuyarak ve yazarak telafi etmeye ve iyileştirmeye çalışsa da bedeni hastalıklarda ona eşlik etmiştir. Ve her şeye rağmen hayatında dönüm noktası olan evlilik fikrini uygulamaya çalışırken bu eserinde tüm yaşamının bir seceresini tutmuştur. Mektubu yazdığı babasının vereceği cevabıni da yazmıştır və ona küçük birkac cümleyle de bitirmiştir. Eseri okumaya başladığım ilk sayfalardan itibaren ortada koskoca bir oidipus kompleksinin bir erkeğin hayatına nasıl etki ettiğinin açıklamasını okudum adeta. Ve Kafka evlenerek babasının boyunduruğundan kurtulmanın hayalini istemiştir. Ancak bu onu zorlamış ve bu eseri yazmasına vesile olmuştur. Eseri ben sevdim. Okumak isteyenlere tavsiye ederim. Şimdiden herkese keyifli okumalar dilerim. Eser bana şu sözü hatırlattı: Tarih adeta bir babalar ve oğullar savaşıdır. (Kırmızı Saçlı Kadın eserinde okumuştum.)
İnsan ve Duygular
Babaya MektupFranz Kafka · Koridor Yayıncılık · 202054,1bin okunma
·
1 +1'leme
·
22 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.