Amber SmithOysa Ben Eskidenmavidennm
"Fısıltı gibilerdi, duyduğundan bile emin olamazdın. Ama sonra giderek yükselirlerdi, ta ki dünyadaki tek ses haline gelene kadar."
Biri umursar mıydı?
Biri fark eder miydi?
Ya bir gün artık burada olmazsam?
Ya bir gün hepsi durursa?
Ya? Ya? Ya?
----------------------------------------------------------------------------------
İlk sayfadan bunun toz pembe bir kitap olmadığını iliklerimize kadar hissediyoruz...
Kitap Eden'ın, abisinin en yakın arkadaşı Kevin tarafından tecavüze uğramasıyla başlıyor ve Eden'ın annesi odasına geldiğinde ve Eden bunu ona söylemeye çalıştığında annesinin nasıl Eden'ın açıklamaya çalıştığı şeyi ağzına tıktığını görüyoruz..
Aynı şekilde kız abisine cesaret edip söylemeye çalıştığında ondan da ikinci bir darbeyi yediğini ve abisinin buna inanamayacak olma ihtimalini görüyoruz ...
Eden bu arada çok küçük daha gelişme çağında bir kız. Yabancılarda ortaokul ve lise birlikte mi oluyor pek bir bilgim yok. Yazar Eden'ın yıllara göre bu durumla baş etmeye çalışmasını birinci sınıf, ikinci sınıf , üçüncü ve son sınıfa bölerek anlatmış..
Bu bölümlerde Eden'ın anlatmak istediği kişiler tarafından dinlenmeyince ilk başlarda kendi kabuğuna çekilmesini daha sonra da okul arkadaşları tarafından "sürtük" damgası yiyince de belki de ben buyumdur diyerek kendini suçlu hissetmeye başlamasını ve normal gibi hissetmeyi başka erkeklerin bedeninde aramaya başlamasını okuyoruz..
----------------------------------------------------------------------------------
Tabi kitap bu anlattığımdan çok daha fazlası ve büyük bir iç çatışmayı bize resmediyor ama ben dayanamadığım için direk yorumuma geçmek istiyorum....
1) Bu olayın daha erken çözüme kavuşmasını bekliyordum. Kitabın geri kalanında yakın arkadaşlarının ve ailesinin bakış açısıyla pişmanlıklarını görmeyi umuyordum...
Çünkü 320 sayfa kitap yapabiliyorsan en önemli kısmı böyle kitabın son sayfalarına denk getiremezsin..
(Her şeyin kitabın sonunda açıklanacağını bilseydim büyük ihtimalle kitaba başlamazdım bile ve bu bazı açılardan kötü olurdu çünkü birçok nedenle okuduğuma pişman olmadım..)
2) ikincisi kitapta belkide olabilecek en güzel sevginin harcandığını görüyoruz (Josh <3)
3) kitap yarım kalmış şekilde bitirilmedi ama bir şeyleri okurun tahminine bırakmak .. Kitabı yarım bırakmak kadar kötü bence..
4) Yazarın yazım dilini gerçekten beğendim kitabı asla elimden bırakamadım. Sürükleyicilik açısından Ne oldu? Ne olacak? soruları hep aklımdaydı. Kitap bir ara gözümde çok yükseklerdeydi 9 mu versem? daha mı çok versem! puanı diye düşündüğüm bile oldu ama sonradan puanım 7 ye kadar düştü bunca şeye rağmen okuduğuma hâlâ pişman olmamamı göz önünde bulundurarak 8 verdim..
UYARI: Böyle bir insanlık suçuyla bir insanın hayatını nasıl uçuruma sürükleyebilirsiniz? Kitapta bunu anlatmış yazar..
Sadece kitaba konu olan insanlık ayıbından bahsetmiyorum gasp, adam öldürme, tecavüz bu gibi insanlığa sığmayan suçların insanların hayatında ne gibi etkiler doğurduğunu herkesin görmesi gerek bence sırf bu yüzden illaki bu kitap olmasa bile bu tarz kitaplar gerçeklik açısından okunmalı..