başka bir evrende, en güzel halinle
9/10
·282 syf.··
Beğendi
·
2023 5. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 15 Kasım 2023 00:00
Bazen hayatta çok fazla önyargılı olduğumu düşünüyorum, herşeyi biliyormuş gibi konuşurken buluyorum kendimi. Henüz 100-150 sayfasını okuduğum bir kitapta yada 3-5 bölümünü izlediğim bir dizide fazlasıyla bilmişlik yapıp bırakıyorum ortada. Bu şekilde yarıda bıraktığım birçok dizi var açıkçası ama kitaplarda bunu yapamıyorum, neyse ki başladığım kitabı bitirme huyum var (belki de inadım). Kitabın ortalarına kadar beni iten şeyler vardı, aşağıda az biraz spoiler vererek (belki de çok, söz vermiyorum) açıklayacağım. Ama şu var ki; sayfalar ilerledikçe, aslında bunun belki de kitabın bir gereği olduğunu gördüm. Gece yarısı kütüphanesi, hayatında bir şeylerin yolunda gitmediğini düşünen insanların okuması gereken kitap. Pişmanlıkların, keşkelerin kitabı. Kitabın sonuna doğru kulağımda Madrigal'in "Seni dert etmeler" şarkısı çalıyordu, kendi pişmanlıklarımı düşünürken. Şarkıdan da 2 satır bırakarak azıcık spoilerlı kısma geçeyim: ... Başka bi' evrende, en güzel hâlinle Sen hayata karış, ben daha da biteceğim ... -------- spoiler, yat yere yat yat yat --------- . Nora'nın denediği her hayatta, ölümü ile o an arasındaki kısmı bilmiyor olması sıkıcıydı. Hatta bu yüzden bir ara kitabı bırakmayı bile düşündüm. Yarısından dahil olduğu bir hayatı, iyi bir seçenekken bile mahvediyordu. Aslında hala düşününce, bunun mantıklı bir deneme olduğunu düşünmüyorum. Yani aslında o güne gelirken neler yaşadığını, geçmişini hatırlasaydı, belki daha iyi gelebilirdi seçenekler. Ama hep ortasından dahil olduğu hayatlar oldu, kendi olmayan hayatlar. Işte tam da bu noktada, bu kez de şunu düşündüm. Belki de yazar bunu göstermeye çalışıyordu; senin seçmediğin, kendin olmadığın, pişmanlıkların olmayan bir hayat, gerçekten sahiplenebileceğin, yaşamak isteyeceğin bir yer olacak mıydı? Yanlışlarımızı bilerek, geçmişe tarafsız bir gözle bakarak yaşayabilirseydik eğer, belki de çok farklı insanlar olabilirdik. Yaşadığımız her anı, her sahneyi tekrar gelmeyeceklerini idrak ederek, yaşamın değerini bilerek yaşasaydık. Velhasıl kelam, güzel kitapmış. Özür dilerim sevgili yazar. --------- spoiler bitti, ayağa kalk asker ------
Pişmanlıklar
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,7bin okunma
·
32 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.