İşte buradayız, George! Ne dedim ben sana? Şimdi fısıldamaya gerek yok oğlum. Haykır, yüksek sesle söyle! Etrafa yay! Herkese anlat? Tono... TONO...TONO-BUNGAY!
Merhaba, bugün sizlere TONO-BUNGAY kitabının yorumu ile geldim. Bilimkurgu kitapları okumayı seviyor musunuz? Peki Otantik Kitap 'tan çıkan H.G.WELLS'in yazdığı bu kitabı okumaya hazır mısınız? Hikayemizin kahramanı George Ponderevo.. 4 kitaptan oluşan ve bizlere ilk olarak TONO-BUNGAY icat edilmeden önceki yılları anlatmakta başlıyor. Bladesover Hanesinde neler yaşadığını, tek çocuk olarak büyüyen, annesi ile yaşayan ve babasını hiç tanımamıştır. Çünkü babası onları bırakarak kaçmış ve hayatta olup olmadığını bile bilmiyordur. Daha sonra oradan ayrılarak babasına dair hayatta kalan tek şey amcası Edward Ponderevo ile tanışmaya gider. Artık amcasının yanında hem çırak olarak çalışacak hem de okumaya devam edecektir. Yanında çalıştığı sıralarda amcasının hayata geçirmek istediği bir proje vardır ama henüz netlik kazanmadığı için bunu çok da dile getirmemiştir. Amcası işleri iyi gitmediğinden bulunduğu yerden ayrılarak Londra'ya gider. George ise okulunu bitirmek için orada kalır. Daha sonra üniversiteyi Londra'da kazanır ve 2 yıl boyunca görmediği amcasından bir telgraf alır. TONO-BUNGAY'ı artık piyasaya sürme zamanı gelmiştir ama George'nin içine sinmeyen bir şeyler vardır. TONO-BUNGAY her derde deva bir sıvıdır tadı güzel gibi gelse de aslında çok da işe yaramıyordur ve bu durum George'nin hoşuna gitmiyordur. Amcası kapitalist sistemin gücüne kapılarak sadece ne kazandığının, kazanacağının hesabını yapıyordur. Bakalım TONO-BUNGAY'ın daha fazla yükselişi nasıl ilerleyecek? İlk başlarda biraz anlayamasamda okudukça merak ettiren bir kitap oldu benim için Heyecanla ve merakla okuyacağınız bu kitabı sizlerde mutlaka okumalısınız Kitapla ve sevgiyle kalın
Tono BungayH. G. Wells · Otantik Yayınları · 202322 okunma