Serinin dördüncü kitabı, Gilbert ile evlenmeye karar veren Anne'nin, Gilbert'ın doktor olmak için 3 yıl daha tıp öğrenimine devam edeceği yıllardaki Anne'nin hayatını kapsıyor. Anne artık üniversite mezunu bir kızdır ve Summer Lisesi'nde müdür olarak çalışmaya başlayacaktır. Anne'nin lisede okuyan Pringlelar ailesiyle ve öğretmen arkadaşlarıyla bir mücadelesi olacaktır. Yanında kaldığı üç yaşlı bayan dahil, öğrencileri, öğretmen arkadaşları dahil, çeşitli hayatlara dokunup, güzel şeylere vesile olacaktır.Serinin bu kitabı çok fazla Anne'nin Gilbert'a yazdığı mektupları kapsıyordu. Serinin en sıkıcı kitabı diyebilirim. Normalde daha çabuk bitirirdim ama ara tatilde şehir dışındaydım okuyamadım. Yeşilin Kızı Anne 4