Bana kalırsa çizgili pijamalı çocuk gerçekten içinde yoğun anlamlar barındıran bir kitap ama doğruyu söylemek gerekirse ben kitabı okuduktan sonra "Ağlamamıştım ve tepkileri biraz aşırı bulmuştum" bunun sebebininse bu konuda daha yoğun filmler izlediğim ve kitaplar okuduğum için diye düşünmüştüm... Sonrasında kitabı okuduktan sonra babamla konuşurken bana birşey demişti "Bak siz burda bir çocuga üzülüyorsunuz ama bunun kat ve kat fazlasını daha nice çocuklar nice insanlar yaşıyor" o an kitabın gerçekten anlamını farketmiştim sanırım, kısacası kesinlikle okunulması ve okunduktan sonra üzerine düşünülmesi lazım bir kitap.(Babamın sözünü biraz söz sanatlarıyla süslemiş olabilirim)