·216 syf.····Okunma: 24 Kasım 2023 16:13 Öncelikle akıcı ve kolay okunan, içine alan bir kitap olduğunu söylemeliyim. Hiç distopya okumamış ve başlangıç yapmak isteyenler için ise birebir diyebilirim. Ayrıca yerli bir yazarımızın böyle başarılı bir kitap yazmış olması sa mutluluk verici zira ülkemizde pek distopya örneğimiz yok.
Ancak çok fazla distopya okuyan biri olarak bolca açık olduğunu bazı şeylerin, olayların yerine oturmadığını söylemek isterim. Pek çok şeyi mantık çerçevesine oturtamadım, olan çoğu olayın makul bir zemini yoktu sadece oluyordu. Ayrıca okuduğum pek çok kitap ile benzerlik yakaladım. Örneğin Kusursuzlar, Erdem Yılı, Açlık Oyunları, Uyumsuz Serisi… Hatta ufak bir kısım için Harry Potter’da yer alan düşün selinden ilham alınmış gibi geldi. Bu benzerlikler kitabı kötü yapmıyor elbet keyif alarak okudum zira, ancak beni biraz rahatsız ettiğini söyleyebilirim.