Stefan Zweig’ın okuduğum en iyi kitaplarından biriydi diyebilirim. Ferdinand’ın duygu dünyası, içinde vermiş olduğu savaşı çok güzel aktarıyor. Her cümlesi düşündürücü ve insanın içine işleyen bir kitap ve kesinlikle okumalısınız. Huzuru, mutluluğu, sevgiyi bulmak ne kadar kolay olsa da insanlar ‘mecburiyetlerinden’ dolayı bazen kör olabiliyor. Hayatın anlamını göremiyor olması kadar normal durumlar yaşayabiliyor. Bu ilham verici bir hikayede 'Kendi doğruların için, kendi mutluluğun, huzurun için nasıl seçimler yapacaksın?' sorusunu sormadan duramıyor insan. Daha sonra fark ediyor ki hayat seçimlerden ibarettir ve hiçbir mecburiyet bir engel veya son değildir. Her mecburiyet bir seçimdir.