tutu

@tnkrdg
Puan vermedi·352 syf.··
Beğendi
·
2023 48. kitabı
“eşikle yüzleşmeden eşiği tam olarak kavrayamaz insan.” aslında bir eşiktir insan. kendi eşiğini fark edebilmesi ve kendi eşiğine dair fikirler edinebilmesi için en çok da kendisini aşması gerekir. kendinden çıkmaktır belki de bu. nietzsche'nin deyimiyle insan sahiden kirli bir nehirdir, kişinin kirlenmeden kirli bir nehri içine alabilmesi için derya olması gerektiğini vurgular. insan, üst-insan ve hayvan arasında kalmış bir varlıktır. bu yüzden insanın sürekli bi çaba halinde olup, en büyük eşik olan kendisini aşması gerekir. diğer bir açıdan insan olmak, eksik yanlarının ve bir noktada kusurlu olmanın sonucudur.
Böyle Buyurdu ZerdüştFriedrich Nietzsche · Karbon Kitaplar · 201947,7bin okunma
19 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.