Puan vermedi·687 syf.····Okunma: 18 Kasım 2023 20:39 Dünya edebiyatının ünlü ve önemli romanlarından biri. Çok da güzel. İnce bir kitap değil, biraz kalın sayılır. Yine de akıcı ve kolay okunuyor ama yarısından sonra benim için okuyup bitirmek biraz zorlaştı. Hem kitabın başlardaki sürükleyiciliği az da olsa azalıyor gibi hem de benim hayatımdaki ufak bir hastalık ve başka bazı koşuşturmacalardan dolayı kitaba yeterince zaman ayıramadım, kitaptan biraz koptum. Normalde daha iyi bir okuma performansıyla daha çabuk bitirilebilecek bir kitap. Amerika'daki ekonomik krizin 1930'larda insanlara etkisini anlatan bir roman. Tarım işçileri bankalarla ilgili bazı işlemlerden dolayı tarımda makineleşmenin de etkisiyle işsiz kalıp bulundukları toprakları terk etmek zorunda kalırlar. İş aramak için ülkenin batısına, Kaliforniya'ya göç ederler. Adam öldürme suçundan cezaevine girmiş ve kısa bir zaman önce şartlı olarak dışarı çıkmış olan Tom Joad ve çok kalabalık ailesi de bu göç edenlerden biridir. Romanda bu ailenin yolda yaşadıkları üzerinden toplumun durumu anlatılır. Romandaki bütün olayları anlatmak istemiyorum. Belki kitabı okumamış olanlar, okumayı düşünenler ve olayları önceden öğrenmek istemeyenler olabilir. Bu arada böyle bilindik bir romanı kırk yaşıma kadar okumamış olmanın utancı içindeyim. Çok meşhur ve önemli olsa da bazen bir kitaba sıra gelmeyince gelmiyor. Sonuçta gün 24 saat, zaman kısıtlı. Bilim ve edebiyat ise sınırsız. Sürekli ve disiplinli bir okuma alışkanlığıyla bile her şeye yetişilmiyor. Kim bilir şimdiye kadar okumadığım bunun gibi daha kaç tane kitap var?