·104 syf.····Okunma: 15 Aralık 2023 00:00 Her edebiyatın kitapları toplumunun kafa yapısını ortaya koyuyor gibi hissediyorum. Birkaç tane japon edebiyatından kitap okudum hepsi de ilginç ama genelde baş karakterin iç dünyalarında geçiyordu. Bu kitap da öyleydi genelde karakterin iç dünyasını ve gördükleri hakkındaki düşüncelerini okuyoruz. Ama hiç sıkmıyor çünkü konusu ilgi çekici. Pejmürde ve sessiz bir kadının (mahallesinde ünlü bunlarla) yaşamından bir kesit ve değişimi aktarılıyor. Baş karakterin kadın olduğunu ilk sayfalarda okuduktan sonra unuttum resmen çünkü olayların içinden soyutluyor kendisini. Kitabın sonunda ancak aa evet bu bir kadındı dedim. Güzel çerezlik bir kitaptı. Üç defa Akutagawa ödülüne aday olmuş yazar 2019da bu kitapla da kazanmış. Açıkcası ödüllük bir kitap olduğunu düşünmüyorum biraz overrated maalesef