Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Türk Milleti
Türk milletinin teessüsünde müessir olduğu görülen tabiî ve tarihî vakıalar şunlardır : A) Siyasî varlıkta birlik. B) Dil birliği. C) Yurt birliği. D) Irk ve menşe birliği. E) Tarihî karabet. F) Ahlâkî karabet. Türk milletinin teşekkülünde mevcut olan bu şartların hepsi birden diğer milletlerde yok gibidir. Daha umumî bir tarif yapabilmek için diyelim ki ; bir cemiyete millet diyebilmek için bu şartlar, ayni zamanda kâmilen veya kısmen, bir arada bulunmak lâzımdır. Bütün milletler tamamen ayni şartlar altında teşekkül etmemiş olduklarına göre Türk milletinde yaptığımız gibi, diğer her millet ayrı olarak mütalea edilmedikçe, milliyet fikrini umumi ve fennî olarak tarif etmek güçtür. Çünkü tesbit ettiğimiz şartlar, insanların millet halinde teşekkülüne umumiyetle yardım etmişlerdir. Fakat, bu tarzı teşekkülden başka, âdeta bu şartları tesirini kale aldırmıyan millet teşekkülleri de vardır.Meselâ: İngilizler ile şimalî Amerikalılar ayni lisanı konuştukları halde ayrı ayrı milletlerdir. Cenubî Amerikada beyaz ırkla kırmızı derili insanlar dirsek dirseğe yaşayan Amerikalılardır. Bugün büyük asrî milletler olan Fransızların, İngilizlerin, muhtelif ırkların tesalübü neticesi olduğu malûmdur. Millet teşkilinde toprağın ehemmiyetini büsbütün reddedenler vardır. Bu fikirde bulunanlar, toprak sadece çalışma ve uğraşma sahasıdır diyorlar. Şimdi bu noktaya dikkat edelim : Fransızlarla İngilizler arasındaki muharebeler her iki millete milliyet rabıtalarını kuvvetlendirdi. Alman milliyeti, Napoleona karşı muharebelerden ; İspanya milliyeti, Mağribilerle mücadelelerden doğdu. Eski küçük Yunan hükûmetleri İranlılara mukabele için birleştikten sonra Yunan milliyeti başlar. Türklerin her şeye rağmen bütün devirlerde millet tesanüt ve rabıtalarının mahfuz kalması, hemen mütemadi muharebe halinde bulunmasındandır. Son inkılâp senelerinde birliğin husulünde kuvvetin ve muharebe halinde bulunmanın tesiri mühimdir. Bu malumata göre, muharebe kavimlerin birleşmesinde en kuvvetli bir âmildir.
·
40 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.