Daha önce Afrika Edebiyatı okuduğumu pek söyleyemem. En azından aklımda kalan bir kitap daha önce gelmedi. Sanırım Hıfzı Topuz'un Kara Çığlık isimli kitabını okumuştum. Siyasetine dair beğendim belgesel kitaptı. Fakat roman okumadım galiba. Yazarın kendisi Nobel Edebiyat Ödülü aldığı için ilgimi çekmişti herkes gibi. Ülkemizde fazlada öne çıkmayan bir yazar oldu diğer ödüllü yazarlar arasında. İletişim Yayınlarının fiyat politikası da etkili olmuştur diye düşünmedim değil. Kitabı almadım malûm fiyattan kaynaklı. Lakin Storytel'de görünce de şans vermek isterdim. Erdem Akakçe zaten harika seslendirme yapanlardan. Favori seslendirenlerimden biridir kendisi. Roman, evet, Zanzibar'ın geçirdiği dönemlere değiniyor fakat ben kitapta daha çok yaşadıkları sıkıntıları içsel yolculuğuna yedirmeye çalışan karakterler gördüm. Bu açıdan sevdiğimi söyleyebilirim. Nobel ödülü hak edip etmediğine dair de bir çok tartışma gördüm. Edebiyat uzmanı kesinlikle değilim fakat kişisel fikrime göre hak ettiğini düşünüyorum. Kazuo Işiguro'ya benzeyen bir yazar bence. Diğer kitaplarına da şans vereceğim Abdulrazak GurnahKumdan Yürek