·250 syf.····Okunma: 31 Aralık 2023 01:03 kitabın felsefesi ve anlatmak istediği şey çok iyiydi. victor'un mutlu bir hayatı varken ve adeta cennette yaşıyorken hırsı yüzünden lanetlenmesi ve kendi eylemlerinin sonuçlarına katlanması çok anlamlıydı. Kelebek etkisi gibi her olay ya da eylem gittikçe büyük şeylere dönüştü. Kitabı okurken en çok canavarı anlamak ve hissetmek istedim çünkü aslında bu hikayedeki tek değil iki suçlu var. Kitabın başında victor'un bencilliği ve insanların dış görünüş yargısı yüzünden kitap boyunca canavarla hep derin bir empati kurdum ve onu ve sebeplerini anlıyorum. hatta bazen kitabın içine girip ona sarılasım bile geldi. kitaptan çıkarılacak çok ders var ve kötülük ve iyiliğin bulaşıcılığı çok net bir şekilde işlenmiş. canavar ve onun yalnızlığı her zaman beni etkileyecek keşke victor kendi hırsı yüzünden canavara böyle davranıp sonra ikisinin de hayatları mahvolmasaydı. Kitapta ayrıca doğa betimlemeleri çok fazla var ve bir süre sonra okuma hızımı azalttı ama yine de betimlemeler, kitabın felsefesi ve duygu aktarımı vs çok başarılıydı.