Yıllar önce okumuştum uçurtma avcısını.konusunun detaylarını unuttum ama çok etkilendiğimi hatırlıyorum.bu kitabı da beğendim.kurgusal ama gerçeklerle dolu.bizim sadece okuyup şaşırıp üzüldüğümüz ama Ortadoğu’daki kadınların gerçekleri.kadınların sadece hizmet ve üreme aracı olarak görüldüğü coğrafyada yine de kadının kadına yaptığı kötülüğe değinmemiş kimse.evet Raşit karakteri iğrenç ve layığını buldu.ama Meryem…ah Meryem.babasının karıları tarafından tehdit olarak görülüp apar topar evlendirilmese belki bambaşka bir hayatı olurdu.onun Leyla ya verdiği sevgi cektiği cefanın kefareti oldu.gözlerimin dolduğu ve çok sinirlendiğim zamanlar oldu okurken.ama yazar betimlemeleri fazla uzatmış.biraz o kısım sıktı beni.tarih tekerrür ediyor yine.Afganistan aynı şeyleri yaşıyor.bizim rutinlerimiz oradaki bir çok kadının hayali.ve maalesef bin muhteşem güneş de doğsa bu durum değişmeyecek.